onsdag 19. januar 2011

Å glede

"Den største gleda ein kan ha
det er å gjera andre glad."




Dette ordtaket eller sitatet,
lærte jeg på barnskolen.




Og det dukker opp igjen 
med jevne mellomrom.




I helgen,
da vi lagde overraskelsesfest 
for min mor
som blir 70 år om noen dager,
fikk jeg igjen erfare 
at dette stemmer.




Etter at det verste sjokket hadde lagt seg,
var hun rørt, takknemlig og veldig glad
for det som barn, svigerbarn og barnebarn 
hadde stelt i stand.



Vi som sto bak,
var minst like glade
over å se hennes reaksjon.




Hun fikk mange godord 
i form av taler underveis.
Og avsluttet selv middagen
med blant annet disse ordene:




"Jeg håper
at alle dere som er her i dag
en gang
får oppleve å føle 
det som jeg føler nå."




Det betyr
at vi gjorde et riktig valg




da vi ikke lot henne reise avgårde på cruise
uten å feire henne skikkelig først!


:)




PS. Tistlene i bordpynten hadde altså ingen symbolsk betydning. 
Min mor er en særdeles snill, god og blid dame. Jeg syns bare de var så fine! :))



2 kommentarer:

  1. Det lyder som en helt fantastisk dag. Til glæde både for fødselaren og ikke mindst for jer der arrangerede.

    SvarSlett
  2. Jeg ser for meg smilet i øynene og det lure glimtet hennes når hun uttalte disse ordene :-)

    SvarSlett