onsdag 16. februar 2011

Selbuvotter og Symmetri

Som jeg nevnte i et innlegg for litt siden
er Snippenbritt for tiden
i modus for strikking av selbuvotter.
Selv om vi før jul
bestemte at januar og februar
skulle være tiden 
for en storstilt snippenengel produksjon. 


I fjor klarte vi ikke å dekke etterspørselen.
Og i år skulle vi være føre var og begynne veldig tidlig.
Men det rare er
at ikke en eneste ny snippenengel 
har sett dagens lys i år.
 Derimot har Snippenbritt tovet et par selbuvotter
som ble litt for store.


Så fant hun den optimale oppskriften
som gav perfekt størrelse 
strikket med det garnet hun liker best.
 Finull fra Raumagarn.


Også her har Snippenbritt lagd sin egen vri.
Jeg tror ikke jeg kjenner noen andre
som ville byttet farge der hun har gjort det.
Jeg hadde garantert
byttet symmetrisk i overgangen mellom stjernene,
selv om jeg etter all sannsynlighet ikke hadde kommet på 
å bytte i det hele tatt
med mindre det sto på mønsteret.


Og det artige er
at nå syns jeg disse er veldig fine.
Mye finere enn de vanlige med bare to farger!

:)


1 kommentar:

  1. lilletrallallasøster19. februar 2011 kl. 15:19

    Kjempefine! (Og dessuten tror jeg til og med engler trenger litt pause innimellom)

    SvarSlett