mandag 24. oktober 2011

Resultater fra Hviskeleken

I dette innlegget
fortalte jeg om hviskeleken
jeg var med på.



Resultatene fra denne
ble vist frem på utstillingen
i forbindelse med Vestlandstreff 2011.

Snippenbritt var med i utstillingskomiteen,
og det er hennes far som har snekret og malt
de fine veggene som quiltene henger på.


Jeg var med i den første gruppen.
Dette er fotografiet som var utgangspunktet i den.
En gammel låvevegg
full av rustne stifter og tegnestifter.


Første dame ut 
sydde denne
etter inspirasjon fra fotografiet.


Den neste i gruppen fikk ikke se fotografiet, 
men skulle sy noe etter idé fra quilten over.


Som tredjemann i gruppen
er dette mitt bidrag.
Jeg spant videre på Norge og nasjonalfølelse
og endte opp med strikket åttebladsrose,
kofteknapper og folkeeventyret om myrsnipa
av Asbjørnsen og Moe.


Sistemann tenkte på vinter
da hun så min quilt.
Så fra låvevegg og rustne stifter
endte vi opp i et vinterlandskap.

Altså like fjernt fra utgangspunktet
som i vår barndoms hviskelek.

:)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar