søndag 27. januar 2013

Budal

Jeg er den lykkelige mottaker
av ti gamle, flotte Budalstoler.
Med spisebord.


Forsåvidt sjarmerende og fint slitte.
Men med en nokså prangende grønnfarge.


Møblene har allerede vært i bruk
i et par måneder i uthuset.


Planen er å male dem alle.
Og jeg vurderte lenge å beholde det svarte.
Under rengjøringen
viste det seg at den svarte malingen satt veldig dårlig på,
så da forkastet jeg den tanken.


Jeg har startet med to stoler
og foreløpig har de blitt værende inne på kjøkkenet.


De er utrolig gode å sitte i


så det spørs
om de noen gang
kommer ut i uthuset igjen.


:)



2 kommentarer:

  1. meget smukke stole, drømte om sådanne stole, da vi skulle købe nye møbler, men manden min kunne slet ikke se sig selv leve med stole i den stil. Så vi gik på kompromis...æv det har jeg fortrudt nu, hvor jeg ser dine fine stole

    SvarSlett
  2. Kjempefin.
    vi har og noen slike stoler i lys turkisgrønnblå gammeldags farge. liker.
    ha en fin ny uke.
    hilsen TOVE

    SvarSlett