fredag 4. oktober 2013

HJELP! Jeg trenger bloggetips!

Det er altfor langt mellom innleggene på bloggen for tiden.


En av grunnene 
er at pc'en min er ubrukelig. 
Seks år gammel, 
og moden for utskiftning.


iPad har jeg. 
iPad mini for å være helt nøyaktig.


Og med den alt jeg trenger. 
Med unntak av en ting. 
Nemlig muligheten til å blogge slik jeg er vant til.


I skrivende stund 
bruker jeg en app 
jeg har lastet ned på iPad'en som heter Blogsy. 
Og fordi iPad mini ikke kan tilkobles kamera, 
må jeg gå tungvinte veier 
via lånt maskin og dropbox 
for å få lagt inn bilder.


Det store spørsmålet er: 
Bør jeg kjøpe ny PC? 
Eller alternativt en vanlig iPad 
med mulighet for direkte innlasting 
av bilder fra kamera? 
Er det noen av dere 
som kan komme med gode råd og forslag?
Please??


Disse tre, glade toalettveskene 
er fra forrige helgs produksjon. 
Snippenbritt har testet et nytt stempel.


Jeg syns de ble ordentlig søte.


Og nå er det kun to uker igjen til messe. 
Det er meldt regn i helga, 
så da er det håp om storproduksjon!
:)


11 kommentarer:

  1. HEI,
    så flink du er, selger du via bloggen og hva er pris på disse fine små veskene/sminkepungene?
    god helg
    klem TOVE

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tove! Kjekt at du liker toalettveskene våre! :) Vi har ikke noe aktivt salg via bloggen, vi legger heller ikke ut bilder av alt vi lager. Vi deltar på et par messe her på Sunnmøre i høst, og det er hovedsaklig her vi selger tingene våre. Men om du ser bilder av noe du har lyst på, kontakt oss gjerne på mail www.snippen@mimer.no Vi tar 400,- for toalettveskene.��

      Slett
  2. Jeg kan desværre ikke hjælpe med valg mellem pc og ipad, jeg har begge men bruger kun pc når jeg vil blogge, kan heller ikke finde ud af det med ipad :-/ men jeg har et spørgsmål til jer, for jeg vil rigtig gerne stemple på stof, men ved ikke hvilken stempelpude jeg skal bruge? Hvad stempler i med?

    SvarSlett
  3. Fik vist ikke lige sagt det, men jeg er vild med jeres små punge :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) så kjekt at noen liker det vi lager. :) Det er Snippenbritt som stempler mest, så jeg har ikke stempelputene her hos meg for å sjekke. Men de er kjøpt i butikk for scrapping, og her hos oss er det flere av dem som har puter beregnet for stoff, I vår lokale quiltebutikk har de også en som er beregnet for tekstiler. Så her har du mange valg. :)

      Slett
  4. Eg har og blogga via Blogsy, men har no funne ein app som heiter Blogger. Har ikkje testa den nok endå, leeeeeeeeenge sidan siste innlegg........ Eg har ein IPad 3 og likar den Eg synes det går kjapt og greit å blogge med den, og den har eit svært godt kamera.

    Det er kjempe flotte ting de lagar, de inspirerer. Eg skulle gjerne vore på messe å sett, klappa på og snopa ting hos dokke!

    God helg og gode sydagar!

    Solklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for rosende ord! :) Jeg har appen til blogger, men syns det er vanskelig å bruke den. Det som ser fint ut underveis, blir annerledes når det publiseres. Og jeg aner ikke hvilke usynlige tegn jeg roter det til med. Sliter med å plassere bilder og tekst i forhold til hverandre. Hadde kanskje vært lettere om jeg hadde vært bedre på de html kodene.. :) Så jeg syns Blogsy er bedre, selv om jeg enda helst vil inn på en pc i etterkant å justere litt før jeg blir fornøyd. Men øvelse gjør vel mester? :)

      Slett
  5. Hei,

    Har du sett etter dette i Apple butikken - har til 2.gen ipad og får flyttet over alle bilder fra kamera til min ipad
    Apple Lightning-til-USB-kamera-adapter

    Bruk dette adapteret for å importere bilder og video direkte fra ditt kamera til din iPad med Retina-skjerm eller iPad mini via Lightning-tilkoblingen.

    Krever iPad 4. generasjon eller iPad mini.

    SvarSlett
  6. Hei! Jeg har kjøpt en sånn tilkobling, men om jeg kobler den til kortleser, får jeg beskjed om at det er for lite strøm på enheten. Selv om den er fulladet eller er tilkoblet strømnett. Har spurt på eplebutikken, og der sier de at iPad mini kun kan kobles til en PC. Mulig jeg skal spørre en gang til? Tusen takk for svar! :)

    SvarSlett
  7. Så mye fint på bloggen. Jeg har samme problem, når jeg endelig skulle blogge fra ipad kom den bare opp med bildene fra tidligere innlegg. Derfor må jeg starte dette gamle rukkelet for å legge inn bilder. Da blir det altfor lenge mellom hvert innlegg

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme her, Ellen :) Og koselig at du liker bloggen vår! Vi finner vel ut av det etter hvert, :))

      Slett