lørdag 21. juni 2014

Ny variant

Snippenluene har vi laget i mange år.
Flest i striper.
Lysten på variasjon
har jeg nå prøvd meg på en ensfarget en,
og istedet laget striper i mønsteret.


Upraktisk nok
går det litt mer enn 50g garn pr. lue.
Derfor ble den neste stipete.


Inspirert av zig-zag heklingen jeg har bedrevet de siste ukene
(jeg har ikke publisert de prosjektene enda..)
ble det zig-zag striper på luen også.


Nå gjenstår dekoren.
Tidligere har vrangborden fått dekor av typen
knapper, jo-jo'er, stjerner og åttebladsroser.
Snippenbritt er i gang med prosessen,
og siden hun er kreativ leder
(mener jeg iallefall.. :))
hekler jeg videre mens hun jobber med saken.

:)

2 kommentarer:

  1. Flotte luer. Kan opskriften købes?

    Mvh. Trine

    SvarSlett
  2. Hei! Så kjekt at du liker luene våre! Vi har dessverre ikke utarbeidet en oppskrift, hver lue blir til underveis. :)

    SvarSlett