tirsdag 17. februar 2015

Hjemmedag med snippenluer og hjemmelaget sofatrekk.

Er hjemme fra jobb i dag, 
i selskap med noen plagsomme virus i luftveiene.
Stort sett lurer jeg meg unna, 
i år gikk ikke det. 
Feberen fyker opp og ned i takt med inntak av paracet, 
og i de gode periodene 
får jeg litt energi og behov for å røre meg litt.
Som for eksempel å vaske noen ferdige snippenluer.


For snart ett år siden
skrev jeg dette innlegget, 
der jeg lovde å komme tilbake med skrytebilde
om prosjektet ble vellykket.


Nå har sofaen vært i bruk siden april,
men bilder ble det altså ikke før i dag.


Jeg syns den fungerer,
men har lyst til å kutte ryggputene slik at de blir rette oppe.
Om jeg syr nye trekk en gang til, 
gjør jeg det.


Jeg brukte bare et tynt linstoff jeg hadde liggende, 
så det er ikke slitesterkt. 
Overraskende nok, er de allikevel like fine,
 etter snart ett års hard bruk 
og minst fem runder i vaskemaskin og tørketrommel.

Blir litt lykkelig av sånn gjenbruk jeg.
:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar