tirsdag 5. oktober 2010

Prosjekt julestemning

Når Snippene drar på sin årlige høsthyttetur
har vi alltid et prosjekt.
Noe som vi kan jobbe sammen om
alle som en.
Utgangspunktet for årets tur var denne.


Når Snippenbritt lanserte den tidligere i høst
må jeg innrømme at jeg var noe betenkt.
Og når hun attpåtil mente den kunne bli til julepynt
tenkte jeg i mitt stille sinn at
Nå Britt - er du ute på tur. Langtur.


Men så vet jeg jo
etter mange års vennskap og samarbeid
at det er sjelden at noen av hennes idéer slår helt feil.

Så jeg dro på tur
åpen til sinns.


Kuler ble tovet.


Jo-jo'er sydd.
Og mens Aylar og de andre danset seg gjennom lørdagskvelden
vokste haugen vår med slike.


Vi lagde dem i flere farger
for i Snippenbritts verden er det ingen regler
for hvilke farger man pynter til jul med.


For meg var derfor overraskelsen stor
da hun på slutten av kvelden eklærte at
jo - de røde var finest.


Før vi dro hjem fra hytta
ble noen av dem behørig fotografert ute i det fri.


De passet så godt inn der ute
blant reinmose og tyttebærlyng.


Sto så fint
nesten som en liten vindmøllepark.


Etter at vi kom hjem var det min oppgave å lage noen fine lapper



med lure ord på.


Kommer du i ørlite julestemning


av denne siste her?
:)

2 kommentarer:

  1. god jul til deg og ;)
    og jepp ikkje så lenge igjen -- sånn sirka 80 dager
    klemma

    SvarSlett
  2. FANTASTISK!!!!! Ej vil kjøpe ein sånn!!!!

    SvarSlett