tirsdag 31. mai 2011

Verdens fineste Akeleie?

Når det er under 10 grader og regn,
verken ferdes eller jobbes det i hagen vår.
De siste 2-3 ukene har det vært slik.

Dermed har denne skjønnheten
kommet opp og står i full blomst
uten at jeg har merket det.


Med det samme
kunne jeg ikke huske at jeg hadde sett den før heller.

Men så kom jeg på når og hvor jeg hadde kjøpt den.


En morgen tidlig i fjor sommer
trippet jeg rundt på Frogner i Oslo
og ventet på at Kathrines Quilte Stue skulle åpne.
Da kom jeg over denne
utenfor en kjempefin blomsterbutikk 
jeg ikke husker navnet på.
Jeg kjøpte en til meg selv, en til min mor
og en til en venninne som jeg overnattet hos.

Dette bedet fikk påfyll av flere sekker kugjødselkompost i vår.
Det har denne Akeleien tydligvis likt.
Fra å være en liten plante med hjem på flyet i fjor,
er den nå blitt til blikkfang i bedet.

Nice Surprise!

:)

PS: Er det forresten noen av dere som vet hva den heter? Hadde vært gøy og vite.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar