torsdag 11. november 2010

Julepute

I dag har jeg sydd pute.
Planene har vært der lenge
men ikke som førsteprioritet.


Inspirasjonen fant jeg i årets utgave
av KK's julemagasin.


Lilla er ikke julefarge for meg.
I motsetning til Snippenbritt
er jeg rimelig konservativ når det kommer til farge 
på julestemningen.


Derfor ble det et nokså tradisjonellt uttrykk
på min pute.


Lin og rødt.


Det er utstrakt bruk av knapper
i Snippenland for tiden.
Og jeg kunne ikke dy meg her heller.


Kantene fikk pynt
av perlemorsknapper i forskjellig størrelse.


Linstoffet
er vasket og har fått en omgang i tørketrommelen.
Så hvis du syns det ser krøllete ut,
så er det helt riktig.
Og akkurat sånn jeg hadde tenkt.
Så en pute i en butikk en gang som var slik,
og siden har jeg hatt den i tankene.



Lukningen bak er veldig enkel.
Har sydd fast passende lengder av hyssing.
Denne hyssingen kjøper vi på Husfliden
og vi bruker den til alt.
Den er passe tykk, og lett å dele.
Vi bruker den på nesten alle snipperiene,
også til å feste knapper med.


Så da ble det litt julestemning utenfor leikehytta i dag.
Sola ødela bildet litt
men jeg hadde ikke tålmodighet til å vente 
til den hadde gått ned.

Nå vil jeg lage en til
med hvite bokstaver på...

:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar