mandag 20. september 2010

Jentetur

Jeg har vært på jentetur i helgen.
På ei hytte i Trollheimen.


Samen med gode naboer og klubbvenninner
har batteriene blitt ladet
med flott natur
god mat og drikke
og tonnevis med latter.



Og mens det ble satt nedbørsrekord her i Ålesund


boltret vi oss i disse flotte omgivelsene istedet.


Vi har trasket og gått.


Forebygget gnagsår


og forsert ei elv
på en måte
som gav barnehagetanta blandt oss
nye ideer..


Vi møtte lemen for første gang


og en bitteliten prins.


Tilbake i varmen ble det restitusjon
i bobler og badstu.


Snippentorill kunne ikke ta fri selv om jeg var på tur.
Helgens snippenresultat
er ferdig kant
på en bunke grytekluter
som Snippenbritt har startet på.

Andre har stikket


og det ble til og med heklet trekk til et syltetøyglass
etter idé fra Boligpluss nr.9 - 2010.


Aktiviteten i topplokket ble vedlikeholdt - om enn noe for sent.


Jeg hadde nemlig tatt feil i farten
og dratt på høsttur i fjellet
med skisko i bagasjen
istedet for fjellsko...

3 kommentarer:

  1. Ho ene på rødrommet ; )20. september 2010 kl. 21:54

    Ser ut som det har vært ei fantastisk helg! Du har sikkert noen fantastiske klubbvenninner : ))
    Thi hi ; )))))

    SvarSlett
  2. Hei! Kor artig å oppdage innlegget på bloggen min :-)Eg trur faktisk eg har funne ut kven dokke er dokke snippedamene :-) trur eg....er det ikkje dk kviltedamene som ein gong for lenge sidan stilte ut i Krukkehuset?? Som lagar dei fantastiske tinga....og som hadde fått spørsmål om å lage bok??? Kvar stammar du ifrå på hakalle då?? Sidan du sa oppi bakkane så har eg fundert litt :-) Heilt aldeles nydlege ting dk lagar

    mvh Aina, Hakallegarden og Krukkehuset

    SvarSlett
  3. Hærlig toril ;)
    og eg ser jo no at di helg va akurat like koselig som mi ;)

    Så vi skulle vel egentlig slått oss sammen ein gang ;)
    Klemma

    SvarSlett